• Żywienie w ciąży

    Boicie się za bardzo przytyć w ciąży? Wszędzie słyszycie, że ciąża to nie okres na odchudzanie? Co jeść? Ile jeść? Kiedy jeść? Zapraszam na konsultacje dietetyczne kobiety w ciąży. Zdrowa dieta w czasie ciąży, to zdrowie Wasze i Waszego dziecka.
    +Więcej
  • Żywienie dzieci

    Odpowiednie żywienie dzieci to dla wielu rodziców wielkie wyzwanie. Dziecko nie je czerwonego, albo zielonego, albo wcale nie je, albo tylko słodkie, albo je wszystko i za dużo. Cierpi na zaparcia,anemię albo nadwagę... Kosultacje dietetyczne dla rodziców i dzieci. Zdrowe nawyki żywieniowe. Żywienie w nadwadze i otyłości u dzieci i młodzieży.
    +Więcej
  • Odchudzanie

    Prawidłowa masa ciała jest podstawą zdrowego życia. Kiedy diety cud nie działają, pośpiech i obowiązki uniemożliwiają przygotowanie skomplikowanych posiłków dietetycznych, obciążenie chorobami utrudnia odchudzanie skorzystaj z porady dietetyka, który zaplanuje Twój indywidualny jadłospis dostosowany do Twoich preferencji i możliwości.
    +Więcej
  • Dieta mężczyzn

    Wysoki cholesterol, cukier, nadwaga, życie w delegacjach, jedzenie w biegu- to najczęstsze problemy z jakimi borykają się moim pacjenci. Jeśli dotyczy to również Ciebie, skorzystaj z porad dietetyka. Dowiedz się co jeść, żeby poprawić stan zdrowa, kondycję psychiczną i fizyczną.
    +Więcej
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Siemię lniane- całe czy mielone?

Wiele osób pyta mnie o to, jakie siemię lniane wybrać - mielone czy w całych ziarnach. Dr. Google różnie o tym traktuje choć de facto wybór jest dość prosty. Kupujemy siemię lniane w ziarnach i mielimy sami tuż przed podaniem. Dlaczego? Zapraszam do krótkiej lektury . 

Wiele osób pyta mnie o to, jakie siemię lniane wybrać - mielone czy w całych ziarnach. Dr. Google różnie o tym traktuje choć de facto wybór jest dość prosty. Kupujemy siemię lniane w ziarnach i mielimy sami tuż przed podaniem. Dlaczego? Zapraszam do krótkiej lektury. 

Szkoła otwocka mówi, żeby spożywać całe siemię, bo mielone siemię sklepowe jest odtłuszczone (czytajcie etykiety), a w siemieniu chodzi nam głównie o kwasy tłuszczowe Omega 3. Kupowanie odtłuszczonego nie ma większego sensu.

Szkoła falenicka mówi, żeby spożywać siemię zmielone, bowiem twarde osłonki ziaren uniemożliwiają przyswojenie wartościowych składników we wnętrzu ziaren (kwasów Omega 3, ale również lignanów o działaniu antyrakowym).

Pozostaje nam zatem nić innego jak kupić pełne ziarna - mamy wtedy pewność, że nie są odtłuszczone (a więc zawierają wszystkie cenne dla zdrowia składniki) i zmielić je - żeby mieć pewność, że wydobywamy z nich wszystko, co najlepsze. W celu ograniczenia utleniania tłuszczów należy zmielić ziarna niedługo przed spożyciem. 

W jaki sposób zmielić siemię lniane? 

Młynek do kawy, moździerz. Blender niestety nie daje rady. 

 

Źródło: Flaxseed and Breast Cancer: The Take-Home.